معافیت تحصیلی دانش آموزان
نوشته شده توسط : nezam

عزیزان توجه داشته باشید که اگر دانشجویان در بازه مشخص شده نتوانند تحصیل خود را به پایان برسانند مشمول قانون سنوات تحصیلی شده و این مورد بایستی توسط کمیسیون موارد خاص دانشگاه مربوط بررسی و در صورت تایید مدت زمان مشخصی به دوره تحصیلی فرد اضافه می شود تا بتواند بدون غیبت سربازی به تحصیل بپردازد...مشمولان عزیز خدمت سربازی در این مقاله در خصوص معافیت تحصیلی سربازی مطالبی نوشته ایم تا شما همراهان با خواندن این مقاله به پاسخ پرسش های خود در خصوص معافیت تحصیلی سربازی دست پیدا نمایید ...

 

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

  ,,,,,,,,,

 

 

 

 

معافیت تحصیلی دانشجویان


فرایند بازگشت به تحصیل مشمولان انصرافی از دانشگاه ها به شرط:

1-کمیسیون موارد خاص استانیا دانشگاه با اعاده تحصیل آنها موافقت نموده باشد .

2-به خدمت دوره ضرورت اعزام نشده باشد .(مشغول به انجام خدمت سربازی نباشد ).

3-عدم قرار گرفتن در سنوات ارفاقی به عبارتی در سنوات اولیه انصراف ، اخراج ، ترک تحصیل شده باشند .

4-عدم گذشت بیش از یکسال از تاریخ انصراف، اخراج ، ترک تحصیل

5-امکان فراغت از تحصیل در سنوات مجاز تحصیلی وجود داشته باشد.






معافیت تحصیلی دانش آموزان

دانش آموز مشمول

به فرد ذکور ایرانی که پس از ورود به سن 19 سالگی (18 سالگی تمام ) به صورت حضوری و پیوسته به تحصیل اشتغال داشته باشد ، دانش اموز مشمول اطلاق می گردد .

 

 

 

فرایند اخذ معافیت تحصیلی دانش آموزان

1) از اول ماه ورود به 19 سالگی، ارائه درخواست معافیت تحصیلی به مراکز خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس +10).
2) صدور معافیت تحصیلی دانش آموزان با سقف سنوات تحصیلی حداکثر تا 20 سالگی تمام
3) ارائه معافیت تحصیلی به واحد آموزشی .
در صورت انتقال مشمول به واحد آموزشی شهر دیگر :
4) ارائه درخواست ثبت انتقال معافیت تحصیلی از واحد آموزشی ثانویه به مرکز خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10).
5) صدور معافیت تحصیلی جدید و ارائه آن به محل تحصیل جدید.
پس از فراغت از تحصیل ، ترک تحصیل ، اخراج و یا انصراف از تحصیل :
6) ارائه فرم تکمیل شده آخرین وضعیت مشمولان دانش آموز به مراکز خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) .

 

 

 

فرایند بازگشت به تحصیل دانش آموزان

الف) درصورت وقفه ی تحصیلی دانش آموزان مشمول(ترک تحصیل– اخراج و یا انصراف از تحصیل) حداکثر ظرف مدت 3 ماه ، ارائه نامه موافقت واحد آموزشی به مرکز خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) محل تحصیل .
ب) در صورت عدم اعزام بخدمت یا عدم قرار گرفتن در سیر مراحل معافیت پزشکی برای بیماری هایی که معافیت تحصیلی مانع آن است ، احیاء معافیت تحصیلی توسط مرکز خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) و ارسال به واحد آموزشی .


 



معافیت تحصیلی خارج ازکشور

معافیت تحصیلی دانش آموزان مقیم خارج از کشور

فرزندان ایرانیان مقیم خارج از کشور ، فقط چنانچه هنگام ورود به سن مشمولیت در مدارس ایرانی آن کشور یا مدارس خارجی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش به تحصیل اشتغال داشته باشند حداکثر ظرف مدت 6 ماه پس از ورود به سن مشمولیت می بایست با مراجعه به نمایندگی دولت جمهوری اسلامی ایران در کشور مربوط نسبت به اخذ معافیت تحصیلی خارج از کشور اقدام نموده و تا 20 سالگی مجاز به تحصیل در مقطع متوسطه می باشند.

 

 

 

ادامه تحصیل فارغ التحصیلان مقطع متوسطه خارج از کشور در دانشگاه ها

مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور که با دارا بودن معافیت دانش آموزی خارج از کشور از مقطع متوسطه فارغ التحصیل گردیده اند در صورت پذیرفته شدن در یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم یا بهداشت مشروط بر آنکه بیش از یکسال از تاریخ فراغت از تحصیل آنان نگذشته باشد با مراجعه به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور مربوط نسبت به اخذ معافیت تحصیلی اقدام می نمایند .

نکته:فارغ التحصیلان مقطع متوسطه داخل کشور مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاههای خارج از کشور قبل از اخذ مدرک کارشناسی داخل کشور نمی باشند.

 

 

معافیت تحصیلی خارج از کشور

ماده 31: دانش آموزان مدارس و دانشجویان مراكز آموزش عالی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و یا مورد تأیید آن وزارت و دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی یا غیر دولتی داخلی و خارجی مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و طلاب حوزه‌های علمیه كه در حین تحصیل به سن مشمولیت رسیده و یا می‌رسند، تا زمانی که به تحصیلات خود ادامه می‌دهند، از اعزام به خدمت دوره ضرورت معاف می‌باشند.

ماده 33: صدور معافیت تحصیلی دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی، موکول به ارائه گواهی اشتغال به تحصیل آنان از طریق مراجع ذی‌ربط است و مدت اعتبار آن تا یک سال پس از صدور گواهی پایان تحصیلات در هر مقطع می‌باشد.

تبصره 1: حداكثر معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان تا سن بیست سال تمام و در هر یك از مقاطع تحصیلی كاردانی دو و نیم سال، كارشناسی ناپیوسته و كارشناسی‌ارشد ناپیوسته سه سال، كارشناسی پیوسته پنج سال و كارشناسی ارشد پیوسته شش سال، دكترای پزشكی پیوسته هشت سال و دكترای تخصصی شش سال است.

تبصره 2: در مواقع ضروری با تشخیص و اعلام كمیسیون موارد خاص دانشگاه‌های مربوط حداكثر یك سال به مدت فوق اضافه می‌شود.
 
ماده 34: دانش‌آموزان و دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول، در صورت ترك تحصیل، اخراج، انصراف یا فراغت از تحصیل، باید برای خدمت دوره ضرورت خود را معرفی نمایند. مقامات مسئول مكلفند صورت اسامی این قبیل مشمولین را با ذكر مشخصات كامل و نشانی و رشته تحصیلی به طور انفرادی، بدون تأخیر به سازمان محل ارسال دارند. 






درخواست معافیت تحصیلی دانشجویان

برای درخواست معافیت تحصیلی شرایط و قوانین خاصی وجود دارد. زیرا دانشگاه ها قبل از ثبت نام دانشجویان پسر خود، باید از وضعیت خدمت وظیفه ی سربازی آن ها مطلع شوند. به همین منظور مشمولین باید برای درخواست معافیت تحصیلی مراحل زیر را طی کرده تا بدون دردسر بتوانند در دانشگاه ها ثبت نام کرده و به تحصبل خود ادامه دهند.

 

 

 

مراحل ثبت درخواست معافیت تحصیلی دانشجویان

دانشجویان باید به همراه گواهی پایان دوره ی مقطع قبلی خود به دانشگاه رفته و برگه معافیت تحصیلی خود را از دانشگاه دریافت کنند.
مشمول باید در این مرحله به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کرده و برگه معافیت خود را به همراه مدارک شناسایی تحویل دهد.
ثبت درخواست معافیت تحصیلی مشمول توسط دفاتر پلیس + ۱۰ صورت خواهد گرفت.
بررسی شرایط مشمول توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا.
صدور مجوز ثبت نام دانشحو در دانشگاه مورد نظر توسط دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

منبع:معافیت تحصیلی سربازی

 

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

دوره آموزشی سربازی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟ 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99-استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99

ی توان معافیت کفالت گرفت 99





:: برچسب‌ها: معافیت تحصیلی دانش آموزان ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: